Tjänster

Handledarkurs, söndag den 28/4/2024 kl 12. Välkomna in på skolan för                                                 bokning.

Körkortsutbildning

Vi hjälper dig med körkortsutbildning i Husby Trafikskola och är med dig hela vägen! Hos oss hittar du alla typer av körkortsutbildningar du behöver för att ta körkortet.

Vi hjälper dig med att välja rätt körpaket utifrån dina behov

VÅRA UTBILDNINGAR

HANDLEDARUTBILDNING

Introduktionsutbildningen har vi här på Husby trafikskola varannan vecka. Kontakta trafikskolan för mer information om dag och tid. Introduktionsutbildningen tar 3 timmar ej inräknad paus. Man måste ha legitimation med sig. Pris: 250kr per person.

RISKETTAN

Riskettan är del 1 i den obligatoriska riskutbildningen för B-körkort. Utbildningen tar 3 timmar exklusive paus. Giltighetstiden är 5 år. Pris: 400kr

RISKTVÅAN

Halkbana är del 2 i den obligatoriska riskutbildningen för B-körkort. Gratis transport från Husby Trafikskola till och från halkbana Utbildningen tar 4-5 timmar. Pris: 1800kr.

Synintyg till körkort:

Körkortstillstånd!

Husby  trfakskola Syntestet görs för att du ska få ett synintyg för ditt körkortstillstånd. Synundersökningen tar cirka 10 minuter och under den mäter vi synskärpa.För att få ett körkortstillstånd kräver Transportstyrelsen ett särskilt synintyg från dig.

En synundersökning av den här typen brukar ta mellan 10 till 15 minuter och kostar omkring 150 kronor. Synskärpan ska ligga på minst 0,5 med eller utan hjälp av till exempel glasögon eller linser. Detta gäller för körkortsbehörigheterna AM, A1, A2, A, B, BE och traktorkort (grupp 1).

När du kommer för att göra ett syntest behöver du ha med dig giltig legitimation samt glasögon eller linser om du använder det. Det kan ocskå vara bra om du redan har gjort en ansökan på Transportstyrelsens hemsida.

Våra lärare erbjuder en personlig och effektiv undervisning anpassad efter dina behov och mål